2019
Dwie sytuacje z mojego dzieciństwa: w jednej z nich mój wujek oprowadzając mnie i moich rodziców po budowie swojego domu postanawia schować się za ścianą w której jest dziura, kiedy nie patrzę. Więc chowa się za tą ścianą i wystawia przez dziurę rękę i próbuje mnie tą ręką pochwycić. Druga sytuacja to wspomnienie mojego pierwszego komputera (dostałem go w wieku 12 lat), który często się psuł przez to, że nie umiałem się tym komputerem, jego system posługiwać. Pamiętam uczucie totalnej trwogi, poczucia zburzenia sensu świata, który ten komputer mi zapewniał, utraty czegoś cennego. Myślę, że to uczucie o którym należy pamiętać i zawsze być przygotowanym, że znów wydarzy się coś, co w znacznie bardziej nieodwracalny sposób przywoła to uczucie.
Praca składa się z komputera klasy PC, wewnątrz którego znajduje się pseudo-biologiczna breja. Z tej brei wyrasta 20-metrowa rura na końcu której znajduje się sylikonowa, kobieca dłoń. PC jest w jakiś sposób również nagrobkiem, wyrasta z rozsypanej na podłodze ziemi.
Praca powstała dla wystawy Borderline, kuratorowanej przez Stacha Szabłowskiego, głównej wystawy wrocławskiego Triennale Rysunku w 2019. Pomimo tego, że do prezentacji dyplomowej zgodnie z prawem nie powinno się (co, jak rozumiem, nie jest dookreślone prawnie) prezentować w ramach dyplomu, to jednak uznaję za świetnie pasującą do narracji całego dyplomu. Co więcej, praca w transporcie została zniszczona, więc traktuję to jako powrót jej zza grobu.
↑ Back to Top ↑
2019
Dwie sytuacje z mojego dzieciństwa: w jednej z nich mój wujek oprowadzając mnie i moich rodziców po budowie swojego domu postanawia schować się za ścianą w której jest dziura, kiedy nie patrzę. Więc chowa się za tą ścianą i wystawia przez dziurę rękę i próbuje mnie tą ręką pochwycić. Druga sytuacja to wspomnienie mojego pierwszego komputera (dostałem go w wieku 12 lat), który często się psuł przez to, że nie umiałem się tym komputerem, jego system posługiwać. Pamiętam uczucie totalnej trwogi, poczucia zburzenia sensu świata, który ten komputer mi zapewniał, utraty czegoś cennego. Myślę, że to uczucie o którym należy pamiętać i zawsze być przygotowanym, że znów wydarzy się coś, co w znacznie bardziej nieodwracalny sposób przywoła to uczucie.
Praca składa się z komputera klasy PC, wewnątrz którego znajduje się pseudo-biologiczna breja. Z tej brei wyrasta 20-metrowa rura na końcu której znajduje się sylikonowa, kobieca dłoń. PC jest w jakiś sposób również nagrobkiem, wyrasta z rozsypanej na podłodze ziemi.
Praca powstała dla wystawy Borderline, kuratorowanej przez Stacha Szabłowskiego, głównej wystawy wrocławskiego Triennale Rysunku w 2019. Pomimo tego, że do prezentacji dyplomowej zgodnie z prawem nie powinno się (co, jak rozumiem, nie jest dookreślone prawnie) prezentować w ramach dyplomu, to jednak uznaję za świetnie pasującą do narracji całego dyplomu. Co więcej, praca w transporcie została zniszczona, więc traktuję to jako powrót jej zza grobu.
↑ Back to Top ↑